Partykatter

Var motvilligt i skolan idag, eftersom det stod både obligatoriskt moment och grupparbete på schemat. Helst hade jag varit hemma och sett till att allt gått bra med Boll, men jag fick vackert bege mig iväg efter att hon fått sitt smärtstillande till frukost.

Stora delar av dagen har jag ägnat åt att vara stressad över att jag inte vet hur det gått hemma, så när jag äntligen kunde ta mig hemåt var det efterlängtat.

Så klev jag in genom porten till trapphuset, gick fram till min dörr och konstaterade att det spelades väldigt hög musik. Jag var tvungen att dubbelkolla om det faktiskt var min dörr, och jodå det var det. Tänkte då att det kanske var en granne som spelade oerhört högt så att det lät som att det kom från min lägenhet. Jag satte nyckeln i dörren, vred om och öppnade. Det var som att gå in i en vägg av musik. Katterna hade nämligen fullt party där inne. Dom hade fått igång spotify samt höjt volymen till max.

Tur i oturen att jag stängt av shuffle-funktionen förra gången jag lyssnade på musik, så jag kunde enkelt konstatera att dom inte hade hunnit lyssna speciellt länge. Undrar vad grannarna skulle säga annars, om jag kom och skyllde på att det var katterna som spelat musik. Nästa gång jag lämnar datorn i viloläge ska jag gömma tangentbordet.

Boll är i alla fall välmående. Hon kommenderade mig omgående att klia hennes huvud i tratten, så det är också avbockat från listan för stunden.

xIDA_5102

Kommentera här:

