Besök i hagen

Sisådär två timmar spenderades i hagen i fredags. Jag hade lätt kunnat vara där dubbelt så länge, om det inte vore för att det började regna och att vi var tvungna att bege oss för att hinna till Gekås.

Jag hade såklart med mig kameran, så det blev ett gäng bilder. Dessutom hade jag med GoPro-kameran, vilket är en liten actionkamera som främst är tänkt att filma med. Alltså kommer det dyka upp filmer framöver, när jag klippt ihop dom. Just nu får ni dock hålla tillgodo med stillbilder. Hästarna var lite blöta och lortiga (dom har ju en tendens att rulla sig i leran), men sånt hör till! Hellre smutsiga och glada hästar som går ute i stora hagar än rena hästar som blir ledsna av att stå instängda.

idavalentine161021

Det här är jag och den lilla ponnyhästen. Det känns helt galet att det bara är några år kvar innan han är tillräckligt stor för att jag ska kunna rida på honom. Han som är så liten…

xida_2856

Här är han med sin mamma och Angelica. Hon fick ta hand om morotspåsen. Valentine ville knappt äta några morötter, det var inte riktigt hans grej. Dom andra hästarna åt desto fler, hans mamma hade nog gärna lagt beslag på hela påsen om hon fått möjlighet. Han själv föredrog äpple och jag förstår honom, för jag äter också hellre saftiga äpplen än torra morötter. Då kan vi dela på många äpplen i framtiden.

xida_3018

Men äpplen räcker ju inte, ibland måste man fylla på energi från sin mamma också.

xida_2972

I hagen intill går hans pappa (den mörka).

xida_2976

Honom pratade vi givetvis också med, och han poserade lite framför kameran. Det är för övrigt honom som den gula färgen kommer ifrån, eftersom han är gulsvart.

xida_2966

I hans egen hage går ett till föl, Kassiopeia. Hon är lite äldre och större, och väldigt kontaktsökande. När jag försökte fota Valentine hade jag ofta henne tätt intill, som också ville ha uppmärksamhet. Fördelen med att ha Angelica med mig var då att Peia också kunde få klappar och gos, samtidigt som jag kunde umgås med min lilla häst.  xida_2937

Han visade sin boll också.

xida_2928

xida_2880

Jag är himla nöjd med mitt val av häst. Han kommer så gärna fram och umgås, är trygg med människor och verkar helt enkelt ha en toppenmentalitet. Sen växer han ojämnt och kommer säkert se ganska ful ut en bra stund framöver, så som unga unghästar nästan alltid gör, men jag tror att han kommer bli riktigt fin när han är färdig. Det är liksom okej att vara en kålmask en period om det betyder att man blir en fjäril i framtiden.

Kommentera här:

