Gekåsfynden

I fredags var jag och Angelica alltså en sväng förbi Gekås, på vägen hem från hästklapparbesöket i Lund. Det blev ett ganska kort besök, jag tror att vi var klara på ungefär två timmar. Stora delar av min tid spenderades nere på fritidsavdelningen, där även hästprylarna håller hus. Så nu har jag en fin grund inför att herr häst kommer hem i början av nästa år. Faktum är att tillsammans med sånt jag har sedan tidigare så har jag nog allt jag behöver i prylväg åtminstone fram till hösten.

Igår passade jag på att fota en del av det jag köpt, så här följer det. Har fyllt i priset på samtliga produkter, men jag kan inte lova att det är exakt rätt summor.

xida_3150

Stallskor med stålhätta från Jacson (380 kr),skokräm (20 kr?) och skoborste (10 kr)

xida_3156

Pannband (40 kr), ridhandskar (70 kr)

xida_3157

Ridhjälm (300 kr)

xida_3163

Hästgodis (23 kr), silikonsnoddar (13 kr) och ryktborste (10 kr)

xida_3166

Reflexspray för päls (150 kr), hjälmreflex (10 kr)

xida_3171

Grimma (30 kr)

xida_3174

Fårskinn till nackstycke (30 kr?)

 

Kommentera här:

