Var tog dagen vägen?

Den här dagen bara försvann, trots att jag inte gjort något vettigt. Eller kanske just på grund av det?

Jag har tvättat, slösurfat, kollat på halvkassa serier i soffan, somnat i soffan eftersom nämnda serier inte var intressanta nog och slagit in julklappar (ja, ni läste rätt). Det hade normalt sett varit avklarat på några få timmar, men har istället tagit mig hela dagen.

Först nu vaknar min hjärna till liv. Det blev lite väl mycket intryck igår, så det är väl det jag får sota för idag. Men nu (klockan 21:02…) har jag en lasagne på gång, som ska räcka till såväl kvällsmat som några matlådor, och ska sätta igång med ett skolarbete. Gårdagen var nämligen schemalagd som eget arbete, så när jag då valde att göra annat får jag offra en del av helgen åt skolan istället. Lite ge och ta över det hela.

Och jag har inte glömt att jag ska skriva mer om både hästbesöket och Gekåsshoppingen, det blir dock inte idag, för nu ska jag smida medan järnet är varmt så att säga (dvs göra skolarbete medan hjärnan funkar).

xIDA_8784

Kakan i somras. Nallebjörn i kattformat! (nåväl, lite väl mycket attityd för en nallebjörn kanske, men hon har en rejäl björnpäls!)

Kommentera här:

