För 2,5 år sedan

En solig dag i april 2014 tränade jag och Fröken Brun på ridbanan. Hon var ingen dressyrstjärna direkt och vi ägnade oss mest åt att konditionsträna ute på rakbanan eftersom det var roligast. Men även hästar som gärna smiter undan från arbete behöver gå på dressyrbanan ibland. Vid det här tillfället hade jag med mig min GoPro-kamera, som jag satte på staketet och filmade vårt ridpass. Det var ett av våra sämre pass, eftersom jag ju inte kunde släppa tanken på att kameran rullade samtidigt som hästens ägare red en av sina andra hästar på ridbanan samtidigt. Men när jag återupptäckte dessa filmer idag konstaterade jag att dom ändå duger för att få mer övning i programmet iMovie, vilket jag lär ägna mig betydligt mer åt framöver när guldhästen kommer hem och förevigas i rörligt material.

Så här kan ni titta på två minuter med Fröken Brun, vilka är fördelade på både ridbanan och i stallet efteråt.

IDA_3295

Passar på att slänga med en ännu äldre bild också, för att visa att vi faktiskt kunde bättre ibland. Himla synd att det inte finns några filmer från det tillfället, eller från den vintern över huvud taget, för då var ridkänslan på topp.

 

Kommentera här:

