Det var den veckan

Och så var det då söndag igen. Veckorna bara springer förbi. Jag vet knappt vad jag gjort den här veckan, men det har säkert funnits vettiga inslag.

Idag har jag lyckats med konsten att gräva ur en stor hudflik ur tummen med hjälp av andra tummens nagel. Det borde inte ens vara möjligt. Ett jäkla hål blev det, som gör ont fortfarande trots att jag gjorde det för flera timmar sen. Det är dagens stora happening, tror jag.

Vi skulle till Ikea för att äta och köpa matlådor (vuxenpoäng för det?), men det fanns nästan inga parkeringsplatser så vi la ner den tanken. Lika dåligt tålamod hos båda två, för en gångs skull. Vanligen är det jag som har tålamod till tusen, medan Danne är betydligt mer otålig. Vi löste det hela med en buffé på Amazing Thai (vilken inte var någon höjdare, det gör vi inte om), handlade lite snabbt på Coop och åkte hem igen. Jag till min lägenhet i Göteborg, och Danne till sin lägenhet i Västerås.

Har därefter roat mig med premiären av världscupen i hoppning på, där det gick fint för både Rolf-Göran och Peder. Är bra sugen på att ta hem min lilla guldhäst nu, men det dröjer ju innan vi kan visa oss på någon hoppbana.

Nu får det vara slut med ordbajseri här. Jag ska sätta mig framför iMovie och klippa ihop en film med klipp från gårdagen, ska lägga upp ett inlägg med filmen här sen (vilket nog blir först imorgon).

Kommentera här:

