Inga mera tentor!

Idag fick vi svaret på psykiatritentan: godkänd. Vet inte exakta poängen, men det gör detsamma för den är godkänd! Godkänd, godkänd, godkänd! Inte för att jag trott något annat, men det är ändå skönt att få det bekräftat. Och därmed kan jag konstatera att det inte blir några fler tentor på den här utbildningen, för nu är samtliga avklarade. Däremot kvarstår ett gäng andra examinationer. Men det är ju en helt annan grej. Dom får man ju besked på omgående, och slipper gå och våndas i tre veckor över att man kanske inte läst frågan rätt eller svarat något helgalet som man sen inte kan förklara sig ur.

Idag har jag för övrigt roat mig med att öva undersökningar och behandlingar som hör till ryggraden. Min vän Angelica ställde upp som försökskanin, och så gick vi igenom alla delar. Det märks att jag tappade självförtroendet helt när den delen av examinationen inte gick vägen, för nu klamrade jag fast mig hårt i mina papper. Men vi tog oss igenom alla delar, och det var bara två som jag inte riktigt fick till och måste rådfråga någon kurskamrat om (så går det när man är sjuk och missar lärarens genomgång). Sen ska jag öva, öva, öva tills det sitter som ett rinnande vatten – vilket jag vet att det inte ens gör hos dom som klarat examinationen. Det var förresten en hel del som hade kuggat den, har jag fått höra nu i efterhand. Tydligen hade examinatorerna varit väldigt petiga på småsaker, så då känns det inte riktigt lika illa längre. Men det är bara att vackert tänka på att jag faktiskt var sjuk både under lektionerna och vid själva examinationen (min röst var nästan helt borta, det är ett under att jag fick fram några ord alls). Gilla läget, göra det bästa av det och gå stark ur det – några alternativ finns inte.

believe-in-yourself-and-dont-give-up-quote

Kommentera här:

