Att-göra-listor

Igår ägnade jag mig åt att plocka undan, storstäda kattlådor och dammsuga. Idag tog jag vid genom att städa ur kylskåpet, diska, slänga skräp och rensa ur blommorna från bruna löv. Det som kvarstår är att våttorka golvet, sen är jag i full fas med städningen här hemma. Himla skönt att ha gjort listor över vad som ska göras, så det bara är att bocka av efter hand och vips så är man klar.

Idag ska jag även laga katternas lilla klösträd, där repen hänger som lianer. Det står intill deras stora från Pet Fun just nu, så man ser verkligen skillnaden i kvalitet.

Men först ska jag ta en paus. Efter att ha renskrivit det sista från veckans föreläsningar och städat en del behöver hjärnan och kroppen vila. Hostan är ju kvar, så jag ska ge kroppen tid och ork att fighta bort det sista.

Kommentera här:

