Fokus

Det är helg. Jag borde göra vad som faller mig in, bege mig ut på äventyr, slökolla på film i soffan, äta gott, njuta av ledigheten. Men icke. För det första är jag fortfarande inte helt pigg efter min sjukdom. Halsen låter fortfarande illa och jag hostar en del (men febern är borta sedan några dagar, som tur är). För det andra har jag massa saker jag måste göra, till följd av min sjukdomsperiod. Det ser ut som skräp här hemma, verkligen kaos. Och så måste jag plugga på det jag inte fått in i huvudet hittills.

Men fokus är svårt att hålla. Trots att jag gjort en lista med saker att göra idag och imorgon så spinner hjärnan iväg på helt andra tankar och liksom försöker snirkla sig runt det där som egentligen borde göras. Ungefär som nu, när jag skriver ett blogginlägg istället för att fortsätta att renskriva föreläsningsmaterial.

Planen för idag är:

  • Renskriva två avsnitt till
  • Plocka undan prylar som ligger på fel plats
  • Dammsuga
  • Storstäda kattlådor

Det fanns fler punkter på listan förut, men tre (varav en var ”lunch”) har jag fått bocka av. Nu ska jag försöka styra in tankarna på den där renskrivningen igen. Ett avsnitt i taget.

Kommentera här:

