Det gick ju inte toppen direkt

Examination stod på dagens schema. Och examination blev det. Ena delen godkänd, andra delen måste jag göra om. Inte helt oväntat, eftersom jag varit sjuk och därmed inte haft möjlighet att öva på behandlingar på någon. Men det är ändå störande.

Nästa dumma grej är att min läkare (som tittat på benet i ungefär 5 minuter, max) inte anser att benproblemet behöver skickas vidare för fortsatt utredning än. Trots att sjukgymnasten och övriga läkare på samma ställe tycker det. Jag skulle bra gärna ta ett snack med den snubben och fråga vad han tycker att jag ska göra då, när jag inte ens kan göra superenkla övningar fyra månader efter skadan. Sjukgymnastens råd var att boka tid hos en annan läkare, för att få ett annat utlåtande och kunna ta det vidare den vägen. Han hade pratat med andra läkare på samma mottagning, och utifrån det han berättat hade dom ansett att det borde skickas vidare. Men det tyckte alltså inte just den person som tittat på mig.

Finns det nåt mer skit som kan hända denna dag? För i så fall kan det berättas/inträffa redan nu så det blir överstökat.

Kommentera här:

