Tränsen vid användning

Efter en del grävande har jag nu hittat bilder på alla tränsen jag visade upp igår. De flesta fotona är dock tagna långt innan jag petat på en systemkamera, och dåtidens kompaktkameror var inte vad dom är nu. Men det ska nog gå att tyda fram något ändå.

Samma ordning som igår, med andra ord är det Kieffer-tränset som är först ut. Det har passat på båda mina, trots ganska olika storlekar (cob/full och ponny/cob), vilket gör mig hoppfull att det ska funka för nästa häst också.

kieffer

kieffer

Därefter Glen Gordon. Det träns Merlin haft på sig flest gånger tror jag, men som verkar ha undgått att hamna på vettiga bilder. Det syns nämligen på en hel del ridfoton, men inget av dom är bra nog för att visa upp själva tränset. Därför fick det bli den här bilden, där Emelie håller i honom efter ett svettigt pass på ridbanan.

glen gordon

När det var dags för Claridge House klinkerträns fanns det betydligt bättre bilder. Det hade nämligen Bella på sig den gången då det var tänkt att jag skulle rida henne för sista gången, varför det också knäpptes en hel del bilder. Sen blev det inte så, eftersom hon klantade sig och fick stanna ett tag till.

claridghe house

Westerntränset fanns det knappt bilder på alls, vilket visar hur ofta det använts. Här står ponnyn och är less på att jag försöker fota (med mobilkamera dessutom), hon vill ju bara komma iväg.

märkeslöst westernträns

 

Kommentera här:

