Tagga examination

Idag hade vi sista föreläsningen innan examinationen på fredag. Det borde betyda att jag nu kan ägna mig helhjärtat åt att städa lägenheten. För så brukar det vara. En students hem är aldrig så välstädat som under en tentavecka.

Men så var det ju den där jäkla sjukdomen jag dras med. Det finns med andra ord inte riktigt kroppslig ork att göra mycket mer än att sitta still och göra typ.. ingenting. Jag använder min hostmedicin, sover med huvudet ordentligt upphöjt och undviker att överanstränga kroppen. Då borde den vackert se till att övervinna vad det nu är för virus eller bakterie jag dragit på mig så jag kan få fungera normalt snart. Om jag får önska så vill jag att det sker redan idag, så jag kan utnyttja morgondagen fullständigt åt att träna på allt jag behöver kunna inför fredagens test. Det kan väl inte vara för mycket begärt, egentligen?

Kommentera här:

