Nu vill jag vara frisk!

Har idag varit på vårdcentralen eftersom jag hostar massor (så pass att jag inte kan sova), haft hög feber hela helgen, inte kan sova ordentligt p.g.a. övriga symptom och inte blivit ett dugg bättre.

Genomgick den kortaste undersökning jag någonsin varit med om (det lyssnades enbart på lungorna) och fick veta att läkaren skulle skriva ut hostmedicin. Knallade ner till apoteket på våningen under, väntade en stund på att receptet skulle trilla in tills personalen där bestämde sig för att ringa upp till vårdcentralen och fråga om dom glömt att skicka receptet. Då plötsligt skulle det inte skickas förrän tidigast klockan 14. Jag var alltså där, på ett apotek i samma byggnad runt klockan halv tio på förmiddagen. Men istället för att få min receptbelagda medicin, mot min smittsamma sjukdom, direkt skulle jag alltså ta bussen hem, vänta några timmar, pina mig ut till en annan buss, åka till närmsta apotek, gå in där, handla, åka buss hem igen. Alltså utsätta ytterligare tre miljöer (buss-apotek-buss) för mina virus/bakterier. Det är så dumt att det knappt finns ord.

Jag vill bara vara frisk, så jag kan ha en chans att klara den praktiska examinationen på fredag. Men det ser inte allt för lovande ut, eftersom jag redan missat två heldagar av praktiska övningar vilka är svåra att ta igen på egen hand.

Kommentera här:

