Mindre god morgon

Väldigt mycket mindre god morgon. Redan när klockan ringt och jag låg kvar i sängen kände jag hur det värkte rejält i benet. Så jag masade mig upp, smorde in benet i voltaren gel, fixade en macka och satte mig med benet upplagt på en stol. Det var för en halvtimme sedan. Det gör fortfarande så ont att jag vill såga av mig benet.

Det hade inte varit hela världen med den här smärtan om jag kunde spendera dagen liggande med benet i högläge. Men så är ju givetvis inte fallet. Idag behöver jag ta mig till skolan, sen ska jag befinna mig där och ha praktisk lektion mellan 8:30-16:15. Hur det ska gå till vet jag ärligt talat inte. Att bara ta sig dit lär bli en prestation värdig en medalj, och sen ska jag klara en hel dag utan högläge och därefter kravla mig hem igen.

Helvetes jävla skithundjävel, och dess kassa ägare som inte hade vett att uppfostra den ordentligt eller ha på den munkorg när den tidigare bitit folk. Hittills har den förstört 3,5 månader, och det lär ju dröja innan det här blir bra. Under tiden går han och hunden omkring som att ingenting hänt, fortfarande utan munkorg.

Kommentera här:

