Kvällspyssel

Roade mig med att klippa ihop en ny header till bloggen, så även hästen får vara med. Och för en gångs skull syns även jag där på en porträttbild, det är nog första gången?

hdrprtr

Skapade en egen sida till honom också, men tänkte fylla den med text en annan dag. Just nu är jag rätt less på att stirra in i en skärm efter att ha spenderat bokstavligt talat hela dagen framför datorn (nåväl, jag har diskat och lagat mat också, men det var mycket korta stunder). Det kommer ändå inte stå något annat än vad jag redan nämnt i inläggen om honom, så det är ingen brådska.

Jag har förresten gjort mitt första köp till honom. Tre kilo hästgodis. Var tvungen att köpa en säck torrfoder till Lillfisk, som inte vill äta ordentligt av blötmaten, och behövde lägga till något för att komma upp i den fraktfria nivån. Valet föll då på hästgodis, i ett provpack med tre smaker. Eftersom min plan är att träna honom med bl.a. klicker så lär det komma väl till användning framöver. Jag tror förresten inte att jag behöver köpa något i utrustningsväg, förutom en grimma i hans storlek. Jag har allt annat han kan behöva ett bra tag framöver. Han ska nämligen få ärva Bellas fina borstar och förhoppningsvis passar Merlins träns när han blir större (jag måste gräva fram dom och se om dom fortfarande är i användbart skick, så dom inte torkat sönder). Det enda han egentligen skulle behöva det kommande året är en tömkörningsgjord och tömmar. Praktiskt!

Till mig själv är det värre. Jag skulle behöva nya stallskor, stalldugliga byxor som inte är ridbyxor och en ny hjälm eftersom min är alldeles för gammal. Och ett par bra handskar! Men det löser sig över tid, tänker jag. Det finns ingen anledning att panikköpa allt på en gång.

6 thoughts on “Kvällspyssel

    • Det är bara att sätta sig i photoshop ;) Men jag vet hur det är, brukar skjuta på det och göra om ytterst sällan. Nu blev det en ny mest för att visa att det åter igen finns häst i bloggen :)

Kommentera här:

