Konsekvenser

Jag kunde inte ta mig iväg till skolan idag. Det gick inte ens att sitta still på en stol med benet på en annan stol för att kunna fokusera på något annat än smärtan. Så jag fick vackert trycka i mig värktabletter och lägga mig ner med benet uppe i vädret, och meddela en av mina klasskamrater för att se om hon kunde ta anteckningar åt mig under dagen.

Det där hundbettet har fått alldeles för stora konsekvenser. Det påverkar mina studier, det påverkar min fritid, det påverkar min sömn. Helt enkelt hela mitt dygn. Frågan är hur det kommer påverka min framtid.

Jag gör mitt bästa för att vara positiv, gör mina övningar och försöker hitta lösningar. Men ibland går det bara inte, för att smärtan skjuter genom benet så det inte ens går att belasta. Tre och en halv månad har gått, och det är fortfarande helt värdelöst dålig funktion i benet. Vissa dagar funkar det någorlunda, vissa dagar tar jag mig inte ens fram och varje dag märker jag tydligt av hur foten inte följer med så som den ska. Och ingen vet när det kan tänkas bli bra igen, OM det ens blir det. Allt för att en dumjävel inte kunde hålla i kopplet till sin hund.

Kommentera här:

