Fredagsfys

OLW hittade på fredagsmys, så träningsvärlden kom med fredagsfys. Det har jag och Angelica ägnat oss åt idag.

Efter en heldag med försök att plugga inför måndagens tenta, där jag renskrivit alla föreläsningar och tittat igenom dom, tog jag cykeln ner till stan. Där mötte jag upp Angelica, vi klev in i gruppträningssalen och körde en omgång bodypump. Det var väldigt längesen jag var på ett sånt pass, och det var hennes första. Men det gick helt okej! Jag fick ta det försiktigt i delarna som krävde benstyrka och skippa utfallsstegen eftersom det gjorde vansinnigt ont annars – men i övrigt funkade det bra!

Så totalt blev det en timme svettigt gympass och 55 minuter cykling. Vägen hem gick lite långsammare än annars eftersom benet var ganska smärtpåverkat då, men jag tog mig igenom det på endorfinruset.

Nu ska jag parkera mig i soffan och streama nån film som verkar bra (den lagliga vägen, såklart).

wp-1453289638655.jpg

Gammal bild från ett tidigare bodypumppass, men nu ska jag förhoppningsvis kunna få i ordning ett vettigt gymbesöksschema

Kommentera här:

