Slut på psykiatriföreläsningar

Då var den sista föreläsningen i psykiatri genomförd, nu återstår bara en inläsningsdag samt tenta. Eftersom jag gav mig själv paus från pluggandet mellan sisådär 14-16, och inte heller pluggat tidigare dagar efter föreläsningarna ska jag vackert parkera mig framför föreläsningsmaterialet och renskriva det nu istället. Om ungefär en timme får vi dessutom tillbaka varmvattnet i byggnaden, så jag tänker att det får bli en pluggpaus för dusch om sisådär 1,5h. En rätt lagom stund att försöka fokusera på renskrivningar med andra ord.

Så, nu ska jag strunta i mina ”ska bara”, göra en lista över vad som ska renskrivas och börja beta av den. Allt är faktiskt enklare med listor, för det blir en så tydlig översikt av vad som är klart och vad som ska göras härnäst. Struktur är bra grejer.

På återseende!
therapy-quotes

(letade reda på en bild som hade med ämnet att göra, det blir så trist de dagar jag bara skriver text utan en bild till)

Kommentera här:

