Trist besked

Kom precis hem från sjukgymnasten, som testat min muskelfunktion och klämt omkring sårområdet. Han tror tyvärr att det blivit en förbening i muskeln. Alltså skelettbildning, där det inte ska vara något skelett. Det skulle förklara varför det blivit sämre, att muskelfunktionen är nedsatt och att jag fortfarande har väldigt ont. Och det var inte alls vad jag ville höra.

Men först ska vi testa några övningar i tre veckor, blir det inte bättre därefter så skickas jag vidare för fortsatt utredning så vi får svart på vitt om det är någon förbening där i.

Så just nu känns allt med benet jäkligt skit. Kan inte ens åka buss utan att det gör ont, vilket jag fick erfara väldigt tydligt idag när jag tänkte skona förkylningen genom att lämna cykeln hemma. Är bra sugen på att cykla imorgon för benet skull (det är färre hårda skakningar på cykel, och alltid en ledig sittplats), men misstänker att det ändå är en dålig idé. Man ska ju inte påfresta hjärtat sådär med en infektion i kroppen.

Kommentera här:

