En historisk dag

Den här dagen är speciell. Men anledningen till det är en karamell jag ska suga på en stund till (så ni få som vet gör bäst i att hålla tyst :p ). Det är nämligen en dag som är av historisk betydelse i mitt liv, men mest troligt inte ett datum som nån annan kommer lägga på minnet framöver. Jag ska dock fortsätta att fira det årligen, och ni ska snart få veta varför.

Från en sak till en annan. Tentan idag kändes bra, förutom att jag i efterhand kom på att jag gjorde ett slarvfel som kommer kosta mig några poäng. Men det borde vara lugnt ändå, för min snabbgenomräkning gav en poäng på en bra bit över godkäntgränsen. Det var utbildningens näst sista tenta, och den sista skrivs om 9 dagar. Det börjar sjunka in att vi snart är klara. I juni står vi förhoppningsvis där allihop med var sitt examensbevis i handen, det känns helt overkligt. Om ett år är jag liksom legitimerad fysioterapeut, och har förhoppningsvis hunnit jobba några månader. Jag har snart rott i land mitt drömyrke, påminn mig om det när jag svär över c-uppsatsen i vår.

Just nu svär jag dock mest över att Boll fått för sig att kissa i fönstersängen. Tvätt pågår.

Kommentera här:

