Sexbent varelse

Imorgon är det tenta, alltså har vi inläsningsdag idag. Fast inte jag. Jag har haft hästklappningsdag. Det var helt fantastiskt att få andas in lukten av sommarvarm häst, titta på hästar som sprang på ridbana och även testa en sväng uppsuttet. Två hästar har jag ridit idag. Väldigt korta och enkla pass, mest som prova-på, vilket var det enda mitt ben gick med på. Den ena hästen är aktiv avelshingst och den andra är hans mamma.

Jag sitter som en kratta i sadeln. Vilket egentligen är ett konstigt uttryck, eftersom krattor är ganska raka. Jag var mer som en krokig gammal ek. Men det har sina förklaringar, för jag har inte ridit ordentligt på evigheter. Att sen dessutom sitta upp i byxor som inte alls är gjorda för ridning, med joggingskor och dessutom i en westernsadel (jag har bara ridit i engelska sadlar de senaste sisådär 7 åren) gjorde ju inte saken bättre. Och så ett ben som inte funkar som det ska p.g.a. hundbettet (därav spöet, för att benet inte orkar driva på ordentligt). Med tanke på förutsättningarna var det kanske inte så konstigt eller illa att se ut som en krokig ek heller.

Här är i alla fall bild på hingsten, som jag gillade skarpt trots att han för dagen inte har tillräcklig styrka för att bära sig ordentligt i snabbare gångarter. Med med träning och tid kommer han bli en riktig juvel! Ägaren sa att jag är välkommen tillbaka i vinter för att testa honom igen och se om det blivit någon skillnad, och den möjligheten tackar jag inte nej till i första taget.

hingsten

Kommentera här:

