Seminarium, check!

Det gick faktiskt riktigt bra på dagens examination, trots att jag trodde att jag förberett mig för dåligt. I själva verket hade jag nog förberett mig helt lagom. Jag var inte ensam om att inte riktigt förstå vissa saker, och det hela föll på plats i dagens diskussion när läraren som var med kunde förtydliga och förklara.

Nu när jag kan lägga det här bakom mig är det dags att blicka framåt mot nästa event: tenta. På fredag är det alltså dags för tenta i statistik. Tyvärr är det inte så lätt som det var i mellanstadiet, för denna gången handlar det mer om begrepp och metoder än siffror. Men jag har en och en halv dag på mig att plugga in det som ännu inte fastnat, så förhoppningsvis ska det gå vägen. Jag känner mig i alla fall inte speciellt nervös, trots att jag kanske borde det? Den där meningen tar jag säkert tillbaka imorgon kväll, när det börjar närma sig ännu mer.

Just nu tänkte jag dock sjunka ner i soffan framför en film, värma lite matrester som står i kylen och njuta av känslan att ha bockat av ännu ett viktigt moment.

xIDA_7172

Kommentera här:

