Så kan det gå

Planen vad att jag just nu skulle sitta på läktaren på Heden och kolla på snabba hästar som lotsas av duktiga kuskar genom en bana gjord av konor. Men jag sitter hemma.

Känner mig inte helt pigg och kry, och ute är vädret ostadigt. Det har regnat mycket, molnen hänger fortfarande ganska tunga och det blåser. Med tanke på hur kommande vecka ser ut vågar jag helt enkelt inte chansa. Skolan måste gå före hästar, speciellt när det vankas flera obligatoriska moment, seminarie-examination och salstenta de kommande fem dagarna. Jag var på väg att bli sjuk redan förra helgen med en begynnande bihåleinflammation (som det fortfarande finns spår av), så trist nog blir det nog bäst att jag sitter hemma och kurerar mig.

Är det nu jag blivit vuxen? När jag avstår från något väldigt roligt för att säkra att jag klarar av något som är betydligt tråkigare men viktigt för min utbildning? Något vuxenpoäng borde det allt kunna ge. Att ta ansvar för sin framtid, helt enkelt.

Så jag ska vackert fortsätta att sitta inlindad i en filt, ovanpå ett fårskinn. Dricka varm oboy (undrar om mitt nyligen vunna vuxenpoäng där ovan togs bort nu..). Läsa igenom lite material inför kommande skolvecka. Och så har Angelica tagit på sig att filma lite från hästtävlingen så jag kan se här hemma, snacka om bra vän!

adult quote

Kommentera här:

