Full fart hela dagen

Idag har jag flängt runt kan jag lova. Jag började dagen på Heden, en plats mitt i centrala Göteborg där SM i sportkörning pågår för fullt. Där såg jag fyra ekipage, där min gamla körlärare var sist ut innan jag var tvungen att bege mig iväg mot skolan. När jag kom dit var det dags att fila på det sista i grupparbetet och sedan genomföra en examination i seminarieform. Så snart det var avklarat begav jag mig iväg på cykeln ner till Heden igen. Lyckades komma fram mitt i en paus, så jag ägnade den åt att läsa igenom en vetenskaplig artikel vi ska jobba med nästa vecka. Sen rullade de tre fyrspannsekipagen in, vilka jag beundrade och fotade. När den sista kört ut från banan var det bara att vinka hejdå till Angelica, som varit med och kollat, för att cykla hem igen. Väl där fick katterna mat och gå ut en sväng och jag har fixat till några bilder på Yngve. Puh.

Nu ska jag försöka vila hjärnan lite, förse mig med något att äta och dricka och sedan åter igen placera mig framför datorn för att fixa i ordning ett gäng bilder från en tidigare fotografering. Jag har alldeles för mycket att göra för mitt eget bästa just nu.

Här är i alla fall de jag fixat från dagens tävling. Fler kommer nån gång framöver, den förra fotosessionen måste prioriteras just nu.

xida_0587

xida_0610

xida_0628

xida_0720

Kommentera här:

