Heldag

Åkte hemifrån 07:35, sen dess har det varit full rulle.

Cykeltur till skolan, lyssnat på föreläsning, genomfört krävande grupparbete, snabbt tittat på de körhästar som motionerades mitt i centrum (där jag även fick syn på min gamla körlärare, Yngve), mött upp Angelica, kört ett gympass, cyklat hem, lagat mat. Och vips blev klockan nästan 21.

Skönt nog är vi dock tillräckligt klara med vårt grupparbete för att få ledigt imorgon. Sånt händer när man jobbar på hårt, då får man belöning. Dock lär det inte bli en studiefri dag ändå, för jag ska roa mig med muskelfysiologi och statistik tänkte jag. Men hellre göra det på en vardag i vettig tid än att behöva sitta med näsan i böckerna på kvällar och helger.

Nu däremot ska jag packa ner mig under en filt i soffan, hoppas att djuren gör mig sällskap och läsa en bok eller titta på TV i någon timme tills det är dags för sängen. Rutiner är bra saker, så trots att jag rent praktiskt kan ta sovmorgon imorgon tänkte jag försöka komma upp i vettig tid.

xIDA_8828

Kommentera här:

