Då var det dags igen

Fyllda bihålor, huvudvärk och varm panna. Nu är det höst, när den alltid så punktliga bihåleinflammationen är här.

Jag beslutade mig för att plugga hemifrån idag, eftersom resten av veckan består av obligatoriska moment och en examination. Så idag ska jag försöka kurera mig bäst jag kan och sen försöka ta mig igenom kvarstående dagar så bra jag kan. Just nu sitter jag framför datorn i förd pyjamas och varm morgonrock, har precis ätit frukost och fyllt näsborrarna med avsvällande nässpray. Och så tittar jag på föreläsningsmaterial, duktigt nog.

Dock är det även bra med måttlig rörelse och frisk luft, så jag funderar över att göra en kraftansträngning och knalla iväg till bussen, åka till Ikea som ligger tio minuter bort, kliva in i varuhuset och provsitta en kontorsstol och sedan köpa med mig en sån hem igen om den känns bra. Just nu sitter jag nämligen på en hård pinnstol, vilken för mig är för låg i förhållande till bordet så jag hela tiden måste lyfta axeln för att nå datormusen. De axelproblem som varit helt bortblåsta under sommaren i Västerås är nu tillbaka efter bara några dagar, så att det är just det här som påverkar är väldigt tydligt.

Det känns som att det är lika bra att försöka få det gjort så fort som möjligt. Jag lär ju inte bli piggare ju längre dagen går, och varje timme som kan spenderas i en bättre arbetsställning är av godo. Det är dock en stund kvar tills Ikea öppnar, så tills dess ska jag försöka få på mig lite vettigare kläder och gräva fram säckkärran i förrådet. Här ska inte bäras något för hand.

Kommentera här:

