Läkarbesök

Benet blir stadigt sämre igen, så idag fick jag en akuttid hos en läkare. Ni skulle sett hans min när jag berättade om skadan och sa att jag ätit antibiotika i 17 dagar. Det var nästan så att hans ögon ploppade ur och rullade iväg på golvet. Så jag fick snabbt lägga till att den blivit förlängd för att det inte sett så bra ut.

Sen klämde han på benet. Hårt. Själv svor jag. Högt. Han klämde vidare ändå, och ritade streck med sin penna för att markera ytterkanterna på det smärtande området. Sen frågade han när det hade hänt, igen, och konstaterade att på 2,5 månader borde det inte vara såhär. Han gissade att en nerv blivit illa tilltygad. Men jag fick även gå iväg till labbet och ta blodprover för att utesluta annat. Vi bokade också in en tid hos en fysioterapeut, vilken tjejen i receptionen påstod är den bästa. Vad han är bäst på fick jag aldrig reda på, men det märker jag nog. Dessvärre var det tre veckor till närmsta lediga tid som inte krockar med tenta eller examination, men det är väl bara att gilla läget.

Tills vidare ska jag smörja in benet med Voltaren gel två gånger dagligen och fortsätta röra på mig. Läkaren blev nästan lyrisk när jag sa att jag cyklar ungefär två mil om dagen trots mina smärtor. Man ska inte vila sig i form, åtminstone inte alltid.

Kuriosa: bläckmarkeringar på benet kan man få bort genom att lösa upp det med Voltaren gel.

hundbettseptember

Det här är en bild efter läkarbesöket, innan första Voltarenbehandlingen

Kommentera här:

