Ingen skönhetssömn direkt

Klockan 05:15 tyckte katterna att det var en utmärkt idé att hoppa upp i köksfönstret och välta ner en blomkruka. Så det var bara att vackert kasta sig upp, kolla vad dom gjort, upptäcka ovan nämnda aktivitet och sedan ställa sig och städa.

Blomman klarade sig med bara ett avbrutet blad, så den kunde jag stoppa ner i krukan igen. Sen gick jag tillbaka till sängen för att sova vidare en stund, men icke. Klarvaken låg jag där och kollade igenom diverse internetsidor i hopp om att sänka pulsen och bli trött igen. Det lyckades jag med strax efter klockan sex.

Därefter följde mardrömmar, kurrande katter som trampade på mig där i sängen och framförallt ett rejält oväsen av sopbilen precis utanför fönstret. Så det blev ingen skönhetssömn direkt.

Nu ska jag börja packa det som ska med till Göteborg imorgon, vilket känns både tråkigt och spännande på samma gång. Tråkigt att sommaren gått så fort och att flytta ifrån Danne igen, men spännande att komma tillbaka till skolan och inleda utbildningens sista år. Det ska ändå bli kul att komma tillbaka till de vänner som finns i Göteborg, till en stad jag känner till väl, till min lägenhet som jag inte sett på 2,5 månader och till rutiner. Från och med måndag är det skola som gäller igen. Det är dags att inleda slutspurten, för om tio månader är det dags för examen!

Kommentera här:

