En hög med böcker

En cykeltur till biblioteket, följt av en tyngre cykeltur hem. För då hade jag en hög med böcker i ryggsäcken. Böcker om något så spännande som statistik och forskningsmetodik (observera ironin gällande ordet spännande).

Men det är bara att gilla läget, läsa in mig på litteraturen när tillfälle ges och klappa mig på axeln när jag har förberett mig väl inför första kursen.

Dom här två veckorna innan kursstart lär bli ganska fulla av just litteratur. Det ska repeteras, läsas in nya saker, repeteras lite till. Och där emellan ska jag fundera över vad jag vill ägna min c-uppsats åt, för det ska vi lägga fram förslag om redan någon vecka in i första kursen. Helt plötsligt blir den där uppsatsen väldigt verklig. Den som var så långt fram står nu och knackar på dörren. Det är dags att påbörja den femte terminen om två veckor. Om mindre än ett år är jag klar. Det är ju helt galet.

Bäst att ta itu med den där högen omgående, för tiden går uppenbarligen fortare än vad jag hinner uppfatta.

Kommentera här:

