Ett steg fram, två tillbaka

I fredags simmade jag ju strax över 2 km i ett svep. Det kändes jättebra där och då, men därefter har det visat sig vara en dålig idé. Benet har blivit överansträngt, och gör därmed ont med följden att jag inte ens kan gå och handla utan att behöva ta mig runt i snigeltempo för att inte reta det.

Så istället för att vara ute och rehabpromenera dagligen får jag vackert vila. Jättetråkigt nu när jag kommit igång, men jag har ju bara mig själv att skylla för det. Backa tillbaka, vila, vänta och gör inte om samma misstag igen.

Har även börjat kolla in höstens schema, och jag kan lugnt säga att det lär bli tre tuffa första veckor när vi inleder med forskningsmetodik. Därför har jag planerat att imorgon försöka ta mig till biblioteket och låna två-tre av de böcker vi ska ha, så jag kan börja läsa in mig på ämnet och förhoppningsvis få det lite lättare när det väl gäller på riktigt sen. För några kilometer cykling borde benet klara av, det är ju trots allt en snäll belastningsform vid just min skada.

Kommentera här:

