Helkörd

Min hjärna har lagt ner, känns det som. Stressrester, eller vad man ska kalla det. Efter att ha bränt hjärnan ordentligt en gång, och låtit den koka för livligt flera gånger, funkar den inte riktigt som den ska längre. Det är inget som märks av så mycket i det verkliga livet, men det blir desto tydligare här. Färre och kortare inlägg i anslutning till sånt som påfrestat på gränsen till för mycket. Nu senast var det Islandsresan. Dels stress över själva flygresorna, sen stress över att hitta hotellet, hitta i staden, hitta på bilvägarna utanför staden, alla nya intryck, över att inte kunna fixa bilderna därifrån p.g.a. problem med datorkomponenter o.s.v. Det tar mer än man kan tänka sig.

Så när det är tyst här beror det inte på att jag struntar i bloggen eller inte har något att säga. Snarare att hjärnan är ett enda rotmos som inte kan reda ut saker och ting. Och det är något jag bara får acceptera, för det blir bättre och bättre så länge jag låter bli att pressa förbi gränsen. Dessutom känns det som en himla sund grej att låta bloggen stå tillbaka och istället lägga den hjärnenergi jag har på sådant som sker utanför datorvärlden.

Idag ska jag i alla fall ut på en lång Pokemonjakt med min vän Johanna. Hon som jag delade rum med på internatet i gymnasiet, och som lämpligt nog bara bor 5 mil härifrån. Samma Johanna som jag skrev om när jag varit iväg och kört häst. Himla skönt att umgås med någon som man känt länge (även om vi inte träffats alls mycket sedan gymnasiet), där man vet var man har varandra och kan vara helt avslappnad i den känslan. Det ska nog göra gott, att komma ut och röra på sig, bara behöva fokusera på att kasta pokebollarna någorlunda rakt och egentligen inte prestera någonting alls.

pokemon-go-has-evolved-into-a-lot-of-memes-32-photos-13

Kommentera här:

