Skavsår och muskelsmärta

Jag roar mig med rehab bäst jag kan här hemma. Och nu när det trevliga spelet Pokémon Go har släppts i Sverige blir det desto roligare. Det går nämligen ut på att man går ut och går, samtidigt som man via en karta försöker hitta utmärkta platser samt finna pokemons (ett slags digitalt djur) att fånga. Det gör helt klart att promenaderna blir roligare!

Dock leder promenader även till mindre roliga saker ibland. Som ett skavsår på foten, för att jag hade fått ner något smuts i skon. Och såklart en ganska rejäl muskelsmärta när den muskel som ska lyfta upp tårna i steget inte orkar längre, och andra muskler försöker ta över den funktionen och göra något dom varken är anpassade för eller vana vid.

Det går dock bättre och bättre. Sårområdet är dock fortfarande rejält ömt, samtidigt som det kliar (= dålig kombination). Men jag kämpar på. Ett steg (och en pokemon) i taget.

Kommentera här:

