Gymbesök

Idag tog jag mig ner till gymmet för att se vad benet skulle säga om att träna lite mer igen. Det gick alldeles utmärkt! Körde dock inte så många benövningar, för att inte utmana ödet. Armarna fick jobba desto mer, så jag kan tänka mig att det blir lite träningsvärk i dom imorgon.

Det roligaste hände dock när jag kom ut och höll på att låsa upp cykeln. En liten tjej utbrast högt och tydligt ”Kolla vad stora muskler hon har, mamma!”. Mamman svarade ”lika stora som mammas?” och lät riktigt självgod. Till hennes besvikelse svarade barnet ”Nej, MYCKET större!”. Mamman muttrade ett ”jaså.. jaha..” och kvar stod jag som försökte att inte skratta högt åt samtalet.

Istället cyklade jag hem med ett mycket nöjt flin. Jag kanske inte har tappat så himla mycket under den här tiden som skadad då, trots allt.

tillbakapagymmet

Kommentera här:

