Fartfylld helg

Sisådär 8 timmar i buss och bil blev det den här helgen. Helt klart värt det!

Vi har spenderat ett dygn hos Helena i Svärdsjö. Och med vi menar jag mig själv och 12 andra (om jag räknat rätt). Vi har ätit gott, pratat mycket, skrattat, ifrågasatt och diskuterat långt inpå småtimmarna. Efter några timmar sömn tog vi åter upp tråden vid frukosten och fortsatte med samma trevliga stämning tills det var dags att bege sig hemåt.

Av de som möttes där uppe i Dalarna hade jag tidigare träffat två personer. Övriga var dock inte okända, eftersom det hela var en forumträff. Alltså bara folk jag ”känner” mer eller mindre genom de inlägg de skrivit där. Det är fantastiskt vilka trevliga och vettiga människor man får kontakt med på det stället, sånna man aldrig skulle mött annars. Man får följa liv på nära håll, allt från hon som drabbades av bröstcancer och använde forumet som ventil och stöd, till de som ber om hjälp och råd för att ta sig ifrån misär. Det finns en anledning till att ordet ”forumfamiljen” används där. 

Nu har jag fått ett ansikte på fler av användarna, och fått möjligheten att prata öga mot öga utan en skärm. Kan helt klart säga att jag inte ångrar resan ett dugg!

Kommentera här:

