Sjukgymnastbesök

Som jag nämnde i tidigare inlägg fick jag en tid hos sjukgymnast idag. Eftersom mottagningen ligger strax över kilometern bort tog jag cykeln, och var framme i god tid.

Han testade funktionen i de olika musklerna i underbenet och kom sedan med förslag om övningar jag kunde testa. Så vi provade, diskuterade och kom fram till fyra stycken som jag ska göra utspritt över dagen. Utöver det ska jag testa hur lång sträcka (och i vilken hastighet) jag kan gå med bra kvalitet i dagsläget, och jämföra det vecka för vecka. Samt att jag har fått i uppgift att använda kryckorna när jag är utomhus, eftersom det är bättre att jag går med så bra gångmönster som möjligt och avlastar med armarna än att jag avlastar genom att luta över på höger ben.

Så ska jag jobba på i en månad, innan det blir dags för återbesök. Egentligen skulle det varit kortare tid emellan, men han ska på semester nu så det fick bli den lösningen. Vi kom fram till att jag ju kan stegra svårigheten i övningarna själv, så det borde inte bli några konstigheter.

Nu däremot är jag ganska rejält smärtpåverkad. Alla tester och övningar har gjort sitt med benet, så för tillfället vill det inte alls vara med. Men det ska nog släppa innan kvällen, hoppas jag.

Kommentera här:

