Skruvat till ingen nytta alls

Glad i hågen tog jag med mig stänkskärmar, bygellås och snabbspänne till sadeln ner till utrymmet där cykeln står. Jag började med bygellåset, som har ett fäste att placera på lämplig plats på cykeln för att smidigt få det med sig när man är på väg någonstans. Problemet är bara att det inte finns någonstans att ha det. Var jag än testade hamnade det i vägen eller på ett ställe som orsakade att man inte kunde få ut nyckeln. Så jag la låset åt sidan och tog fram snabbspännet till sadeln. Ett sånt är så himla bra att ha när man cyklar med olika skor, eftersom det då bara tar några sekunder att korrigera höjden på sadelstången och göra den optimal. Något som vore ännu bättre var om jag fått med mig ett spänne i rätt storlek. Trots att killen i butiken hade fram verktyg för att mäta diametern så räckte han över ett spänne i fel storlek. Hur lyckas man ens?!

Nåväl, tänkte jag, och tog upp stänkskärmarna. Så stod jag där med plattor och skruvar, för att inse att min cykel har inga skruvhål. Dessa stänkskärmar passar alltså inte på min cykel, trots att säljaren (en annan än den ovan) tittade på min cykelmodell och sa att dessa skulle funka på den.

Hur inkompetent personal får man ha egentligen? Båda dessa jobbar alltså på just cykelavdelningen i en stor butik, och hade min cykel/en exakt likadan mitt framför näsan.

Nu är det bara att innerligt hoppas att butiken tar emot varorna för byte mot andra, som passar på riktigt, trots att förpackningarna är öppnade. För hur ska jag som kund kunna veta att det inte funkar, när deras egen personal själva lyft varorna från hyllan, räckt över dom och sagt att dom passar på just min cykel?

giant

Kommentera här:

