Vänder det nu?

Då har jag varit på vårdcentralen igen för att kolla till mina sår. Idag fick jag höra att dom såg mycket bättre ut nu, samt att svullnaden nu är mjukare igen. Det är heller inte lika beröringsömt som det var förra gången. Jag fick från och med nu tillåtelse att lägga om det själv nästa gång. Och framförallt: jag får nu duscha utan att täcka över såren. Bad får dock vänta en stund till.DSC_3893

Jag firade det hela med att plocka ut cykeln i solen, för att göra ett försök att cykla en sväng. Det blev lite drygt 2 km i sakta mak, med en underlig sittposition för att undvika att böja knät alldeles för mycket. Känslan var lite som att ha en stor betongklump i benet, men det funkade. Det lär dröja innan jag susar fram i full fart på milslånga sträckor igen, men det är ett steg i rätt riktning.

DSC_3895

Observera jättelåset. Det ska kompletteras med ett bygellås så snart det anländer.

Kommentera här:

