Mer penicillin

Varför nöja sig med 10 dagar penicillin när det kan förlängas till 17?

Idag var jag på vårdcentralen för att få såren omlagda och bedömda igen. Såren i sig såg bättre ut, men svullnaden är värre än tidigare. När jag dessutom berättade att jag haft feber sedan sist så beslutades det att min penicillinkur skulle förlängas. I övrigt ska jag fortsätta att sitta med benet i högläge och röra på foten så mycket det går. Dom konstaterade även att jag är en utmärkt patient för just rörlighetsträning, eftersom jag läser till fysioterapeut. Tur att man har någon nytta av skolan även på sommarlovet.

Jag är rätt glad att vi inte hade några särskilt vilda planer för midsommar i alla fall, så vi inte behöver ställa in något. Vi ska iväg och umgås med Dannes släkt och äta mat, vilket känns som en lagom utmanande nivå med det här benet.

xIDA5260

Tog några bilder på djuren igår. Boll var ganska less på mig.

Kommentera här:

