Den bittra sanningen

Ca 70 g choklad, några chips och två glas juice. Så ser mitt matintag ut idag, trots att klockan är 21:17.

Benet är helkasst och jag har feber så att laga mat, stå upp en stund eller försöka bära något är inte genomförbart. P.g.a. att jag spenderat större delen av dagen liggande i sängen gör nu även ryggen ont. Den krånglar ytterst sällan, och de få tillfällen den gör det är då jag rört på mig för lite eller sovit i en säng som inte funkar för mig – i det här fallet kan jag sätta en bock på båda.

Det här är verkligen helt värdelöst. Jag ville vara igång med träningen och höja den en nivå jämfört med våren, bli starkare, uthålligare och snabbare än någonsin tidigare. Istället sitter jag här och kan inte ens fixa något att äta, och kan inte göra någonting åt det. Benet måste få läka i sin egen takt, och det innebär tydligen en långsam sådan. Hade jag kunnat spola tillbaka tiden så hade jag gladeligen struntat i den där cykelturen och stannat hemma den kvällen, för det här finns det fan ingenting positivt i alls.

xIDA_6869

Kommentera här:

