Då var veckan till ända

En händelserik vecka, helt klart. En ny cykel köpt och provcyklad, ett hundhugg i benet, en antibiotikakur, svårigheter att gå. Jag hade gärna sluppit de tre sistnämnda, och gjort mer av det första. Men nu är det som det är, bara att försöka komma tillbaka på banan så fort som möjligt.

Imorgon ska jag försöka få tag i en läkartid på en vårdcentral för att någon ska kolla på benet och fixa lite mer dokumentation kring det. Det funkar ju fortfarande inte att gå på fullt ut, och framförallt trappor är jättesvåra. Men bättre än första dagen, då det inte funkade alls. Förhoppningsvis ska det vända helt snart, så det blir betydligt bättre inom kort. Just nu tror jag att det främst är svullnaden som jävlas, men samtidigt är det ju tre hål ner i muskeln så det är inte konstigt att den inte funkar som det är tänkt. Får se om det blir ett besök hos sjukgymnast också, för att försöka få till den där muskelaktiviteten och gångmönstret (det är svårt att få till det själv, när jag inte har någon bra spegel att kolla i för att se hur det ser ut).

Så nu blir det sömn, om jag ska orka upp i tid för att hänga på låset till telefonkön.

Kommentera här:

