Plus på kontot

I söndags köpte jag ny cykel. Idag hade XXL (butiken där den är köpt) kampanj med 25% på ett helt köp för personer som prenumererar på nyhetsbrevet. Surt, kan tyckas. Men icke! XXL har nämligen 30 dagars prisgaranti på sina produkter, så det var bara att knalla in med kvittot och få det justerat. Vips fick jag sisådär 2500 kr tillbaka på det jag betalat för cykel och övriga inköp den dagen (cykeltillbehör samt grejer Danne skulle ha).

Nu kvarstår bara inköp av stänkskärmar, skoöverdrag och ett rejält jäkla bygellås. Sen kan jag ge mig ut i alla väder och våga låsa fast den utomhus (just nu befinner den sig i säkert förvar i källaren, fastkedjad i Dannes cykel). Och slutsumman hamnar tack vare dessa 25% rabatt en bra bit lägre än jag först trodde. Skönt!

Kommentera här:

