Mål 2016, halvårsavstämning

Det är visserligen två veckor kvar egentligen, men för att inte riskera att glömma bort det tänkte jag göra min halvårsavstämning redan nu.

  • Springa ett 5 km-lopp. Avklarat på Vårruset. I detta mål skrev jag även att jag ville vara mer förberedd än tidigare år, vilket jag uppenbarligen var eftersom jag denna gång sprang hela vägen från början till slut och inte hade minsta ont i knän eller höft efteråt.
  • Göra två chins/pullups i följd. Det är en bit kvar innan jag klarar det här, men förhoppningsvis ska jag få ordning på det inom en inte allt för lång framtid.
  • Besöka London. Ingen resa bokad, men än finns det gott om tid.
  • Rensa mitt förråd på saker motsvarande minst två flyttlådor. Avklarat sedan länge!
  • Renskriva alla skolföreläsningar. Jag ligger ganska bra i fas här. Tror att det är en eller två föreläsningar från våren som inte är fixade, men det ska jag göra nu i sommar när jag ändå ska repetera för mig själv. Med andra ord är det till hälften avklarat. Sen är det bara att hålla fast vid samma taktik i höst.

Två av fem mål är alltså avbockade, och ett är halvfärdigt. Och så kan jag bocka av förra årets mål om att springa en mil, för det är ju också avklarat nu (om än 6 månader senare än det var tänkt).

Ska försöka få till mer pullups-träning, det har varit skralt med det på senaste. Det brukar sägas att den första alltid är svårast, för när man väl kommit på hur man gör så går det lättare.

Kommentera här:

