Cykelköp

235 mil, så långt rullade den förra cykeln innan jag blev av med den. Förhoppningsvis blir det fler med den här, för idag har jag skaffat mig en ny.

11 km har den testats hittills, på en tur med Danne runt en del av Västerås. Plus nån kilometer på en parkeringsplats när jag provade den innan köp.
Det blev en Giant Liv Rove 1. En mörkgrå skönhet som är några snäpp bättre än min förra. Egentligen aningen för dyr, men när jag stod där i butiken med Danne och velade mellan två modeller och diskuterade för- och nackdelar så kom både han och jag fram till att den här var det bättre valet.
Nu ska jag bara ställa in sadel och handtag på det mest optimala sättet också, sen är den redo för många fler mil. Och så det köpas ett rejält jäkla åbäke till lås innan den lämnas oövervakad någonstans. Men om jag trots det blir av med den så är den extraförsäkrad, för här lämnas inget åt slumpen.

giant

Kommentera här:

