Inte ett öre?

Jag vet inte om jag får en enda krona för cykeln än. Kvittot hittar jag inte hur jag än letar. Butiken kan inte fixa fram det. Banken kan bidra med ett kontoutdrag om tidigast 14 dagar, och då vet jag inte ens om uppgifterna där räcker för försäkringsbolaget. Och även om det gör det så lär det bli ett rejält prisavdrag mot vad jag gav för den.

Så att knäna kommer börja krångla är ett faktum. Och jag har varken råd eller lust att lägga massa pengar på en cykel av den nivå som krävs för att det ska funka optimalt (en billigare lägger jag definitivt inga pengar på, då blir knäna bara sämre ändå), när jag inte vet om det kommer en krona tillbaka. Är det nu jag ska starta en facebook-insamling för att nå en ny cykels inköpspris? I stil med ”om alla mina facebookvänner swishar över 30 kr var så kommer jag nå mitt mål”. Det är fritt fram för valfri person att starta en sådan insamling åt mig!

Kanske borde locka med att någon av de som bidragit samt skrivit en slogan till min blogg (eller nån lagom klurig fråga, typ vad min randiga katt heter) är med i en utlottning om en helkroppsmassage (för människa eller häst), en fotosession eller nåt annat som jag är bra på. Möjligheterna är oändliga.

Kommentera här:

