Dagen före tentan

Jag verkar ha ett varannan-dag-fokus. I måndags gick det knappt att plugga alls, igår var det stenhårt fokus, idag går det inte igen. Men om det följer mönstret ska jag ju då alltså vara skärpt imorgon, vilket är det viktigaste eftersom tentorna ska skrivas då.

Ja, tentorna. Två stycken vid samma tillfälle, med 6 timmar avsatt tid i tentasalen. Nästan så att man behöver ha med sig sovsäck och stormkök.

Istället för att plugga det jag ska roar jag mig med att tvätta (nödvändigt ont, så det är inte överdrivet frivilligt det heller), torka upp en svinstor insekt som Boll ätit på uteplatsen och sedan kräkts upp på golvet inomhus, varva internet (vilket nu lett till att jag kan mycket mer om brottsstatistik och diverse bloggares liv) och skriva det här blogginlägget. Undrar om jag kan använda den här kunskapen imorgon. ”Nej jag vet inte svaret på den fråga du ställer, men visste du att du kan tillsätta ättika i sköljmedelsfacket för att bli av med dålig lukt i träningskläder?”.

Nej nu ska jag faktiskt ta mig i kragen (eller halsringen? en t-shirt har ju ingen krage) och sätta mig med studierna en stund. Allt blir så mycket lättare om man åtminstone har ett hum om vad man ska svara på tentafrågorna.

procrastinationquote
procrastinationquote2

Kommentera här:

