VG, VG, VG

Ni kanske minns dom där extrakurserna jag läste parallellt med mitt program den första halvan av vårterminen? Nu har jag kollat det slutgiltiga resultatet (det tog nämligen ett himla tag innan det syntes), och det är VG så långt ögat når.
Nu kommer säkert nån tråkig sate och säger ”men det står ju G på två av delarna”, och ja, det gör det – för på just dom delarna kunde man få G eller U. Det som spelar roll är det som står längst upp i varje del, eftersom det är kursens totalbetyg. Och så kanske jag ska tillägga att VG är högsta möjliga betyg, så ingen tror att universiteten har en MVG-nivå också (det finns åtminstone inte i dessa kurser).

Så även fast jag aldrig kommer göra om det där frivilligt igen, eftersom det var fantastiskt krävande att studera så mycket, så är jag himla nöjd med resultatet. För utöver de VG som står här nedan tog jag mig även igenom examinering i skolan samt fick väldigt fina lovord från min praktikplats. Den där hjärnan som finns innanför skallbenet är inte så pjåkig med andra ord, nu ska jag bara vårda den så den håller sig i trim.

 


Kommentera här:

