Var tar mina dagar vägen?

Jag väcks av alarmet strax efter klockan sju på morgonen. Tar cykeln till skolan och är där tills föreläsningarna är över. Cyklar hem igen. Sätter mig med kurslitteratur, anteckningar eller annat liknande. Och vips så är klockan läggdags?! Det trots att jag upplever att jag knappt hunnit läsa någonting…

Därför misstänker jag nu att min lägenhet är en tidsmaskin. Man kliver in här, och när man minst anar det förflyttas man fram ett antal timmar i tiden. Tänk så mycket tid den stulit från mig, jag har ju bott här i snart ett år.

Det är förresten det längsta jag bott på ett och samma ställe på evigheter. Sen januari 2013 har jag flyttat runt likt en nomad (totalt 5 flyttar, varav den senaste i juli 2015), fast med aningen större bohag då. Och om mina dagar fortsätter försvinna i det här tempot lär det snart bli dags för nästa.

wpid-wp-1436964211018.jpeg

Kommentera här:

