Sova, sova, sova

Det känns som att jag inte gör annat än sover.

Idag var det halvdag i skolan, och jag passade på att skriva ut mina hittills renskrivna föreläsningsanteckningar för att kunna använda dom när jag pluggar imorgon. Sen susade jag hem på cykeln, och släppte direkt ut katterna på uteplatsen. Där satt vi en stund och bara fanns till, innan jag kom på att det vore en bra idé att borsta Kakan med en furminator. Det tyckte inte Kakan. Resultatet blev lös underull i tussar över hela uteplatsen och en katt som plötsligt ser 1 kg lättare ut, trots att jag inte tog så mycket som jag egentligen kunnat.

Därefter började det mullra och slå om i vädret, så katter och jag själv placerade oss i soffan med kurslitteratur istället. Sisådär 40 sidor lästes, och därefter tänkte jag att en liten tupplur i väntan på att vädret skulle bli bättre nog skulle vara bra. Vaknade 4-5 timmar senare.

Man kan helt klart säga att jag är slutkörd.
Mellan söndag och måndag sov jag över 12 timmar, och hade enkelt kunnat avverka fler ändå. Det lär bli något liknande idag, för tröttheten nu är lika stor som den brukar vid den här tiden. Det ska bli så vansinnigt skönt när tentorna är skrivna och den praktiska examinationen är avklarad, då ska jag sova konstant i en vecka och försöka anpassa mig till en stressfri sommar.

DSC_2760

Det är tur att jag har katt. Dom sover gärna med mig, hur länge jag vill.

Kommentera här:

