Vansinnig träningsvärk

Den här helgen har gett mig en helt galen träningsvärk. Från vaderna upp i ryggen sitter den, och att resa sig från sittande är vidrigt. Så något gott verkar det ha gett i alla fall. Träning och några slantar på kontot, man får vara glad för det.

Idag har jag ägnat mig åt renskrivning av föreläsningar (nähä?! kunde ni ana det?!), och kan härmed säga att jag nu bara har en enda kvar att skriva rent för att vara i fas. Det tillkommer visserligen en imorgon också, men den verkar inte så tung (och jag har tjuvstartat genom att fylla i det som står i föreläsningsmaterialet i ett textdokument, så jag behöver bara skriva till det extra som sägs på rätt plats).
Har även läst hälften av den kurslitteratur vi ska ha tagit oss igenom innan torsdag. Så nu får det vara färdigt med skola för min del för idag, eller åtminstone för stunden. Det kan eventuellt bli lite mer av den där kurslitteraturen senare.

Planen just nu är att kolla på film inne i mitt skuggiga vardagsrum, trots att solen lyser starkt utomhus. Min uteplats ligger i skugga sedan några timmar tillbaka och jag orkar verkligen inte ta mig ut bland folk igen. Det räckte med en tur till Netto tidigare, då en grupp människor + trafikljud blev alldeles för mycket intryck samtidigt. Nu lär det vara ännu fler personer på språng, samtidigt som en helikopter cirkulerar här ute (det gör den varje eftermiddag) så jag gör bäst i att hålla mig inne och vila hjärnan. Fördelen med en film är ju att den går att stänga av med ett snabbt knapptryck om behovet uppstår.

xIDA_9318

Kommentera här:

