Det här funkar inte

Jobb mellan 9-17 i en stimmig lokal med mycket brusande ljud (tänk hundra hårfönar samtidigt, ungefär så lät det) och lite skum belysning. Det blev helt klart för mycket för min hjärna med tanke på hur stressnivån sett ut innan. Så pass att jag knappt vet hur jag tog mig hem, men att det tog dubbelt så lång tid som det brukar och att förmågan till avståndsbedömning var helt utslagen.

Det var i alla fall ett event för barn jag jobbade på idag och besökarna verkade väldigt nöjda och glada, så det var ju positivt i alla fall. Men med facit i hand skulle jag tackat nej när förfrågan kom.

Nu ska jag snart återgå till sängen. Stupade ner där med årets värsta huvudvärk strax efter klockan 18, sov som en stock i fyra timmar och drömde om choklad i lösvikt. Nu har jag intagit ett mycket sent kvällsmål, och ska åter igen gå och lägga mig. Förhoppningsvis dämpar det stressymptomen något, för just nu har jag inte ens koll på hur gammal jag är.

Slutsats: jag ska inte jobba fler helger samtidigt som det är mycket i skolan, för det funkar inte.

Kommentera här:

